Maggan Anka

I Ankeborg eller var det nu är Anna Anka lever, så ska ingen behöva göra sånt som dom inte vill göra!
Vill man inte diska så ska man inte göra det. Då ska man anställa någon som gör det åt en, en polsk tant eller liknande.
Ok...om jag skulle leva en vardag som jag skulle vilja så skulle det bli så här:

Jag vaknar kl 8 av att Jenna hoppas upp i vår säng. Vi ligger och myser lite tills vi blir hungriga och tillsammans går vi alla tre ut på balkongen där vår polska tant har dukat fram en frukostbuffé.
Jenna äter snabbt och hoppar sen ner i poolen. Vädret är härligt på Jamaica idag så Jenna slipper gå i skolan.
Vi spenderar dagen på stranden, men att tävla om vem som kan bygga det snyggaste sandslotten.
Blir vi hungriga får vi mat, törstiga får vi dricka. Medans vi får lite skön massage så kommer en betjänt ut med nyuppskivad ananas och melon som han just plockat, dom är kylda och jättegoda.
På eftermiddagen så kommer alla våra vänner över på en improviserad grillfest på stranden. Vi myser hela natten och kvällen till ära har Guns´n Roses återförenats och håller en akustisk konsert bara för oss.


Och OM jag realistiskt skulle göra det jag egentligen vill så skulle mitt liv se ut så här:


Jag vaknar 04:22, efter en knapp timmas sömn, av att en råtta tuggar på min madrass.
Allt började med att jag har fick sparken för jag ville ju inte jobba, så varför gå dit. Och betala räkningar ville jag inte heller...jag är väl ingen slav under staten, så då blev vi vräkta. Eftersom vi inte hade någonstans att bo så tog socialen Jenna. Men det ville jag ju inte, så då kidnappade vi henne från hennes fosterfamilj och därför blev jag och Patrik dömda till fängelse för barnarov.
Jag ville inte sitta i fängelse så därför försökte jag rymma, men det lyckades jag inte med eftersom jag vid denna tidpunkt väger ca 190 kg, för vem vill banta? Jag blev placerad på en låst avdelning med madrasserade väggar för att ruttna bort...men jag gjorde i alla fall det jag ville! ;)

hmm...tror jag kämpar på med mitt eget liv och gör lite av det man måste, också.


Kommentarer
Postat av: Maggan

Ha ha du är ett litet roligt mongo :)

2009-09-25 @ 07:51:25
Postat av: Malin

Ha ha ha ha ha

Ses ikväll era muppar!!!

Kram

2009-09-26 @ 08:02:49
URL: http://mucchie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0