So no one told you life was gonna be this way?

Fan va det är härligt med vänner!
Jag har verkligen blivit välsignad med en himla massa underbara människor runt omkring mig, som jag räknar som vänner.
Och det är verkligen in brokig skara!

Det som är kul med vänner är att dom alla fyller så olika behov i ens liv.

Det finns vissa som man träffar två gånger om året och som man har SÅ kul ihop med. Man säger varje gång att:"Åh, vi måste ses oftare! Det här måste vi göra snart igen!" men det blir bara så sällan ändå. Men fan vad trevlig det är dom gångerna.

Sen finns det dom som man verkligen känner att man kan prata med. Den innersta kretsen som man berättar allt för och man vet att dom aldrig skulle hålla det emot dig. (Inte ens om du berättar om vissa speciella bandyklubbor....*host*) Det är dom som köper att man pratar om samma sak om och om igen, även om dom inte är intresserade. (typ: hundar, barn, vänner du inte känner, bilar, konstig mat, fester du inte var bjuden på, killar som alla vet är idioter osv.)

Sen finns det dom som du kanske inte skulle umgås alls med om det inte var så att dom var vänner till dina vänner. Det är alltså vänner du fått på köpet. Detta är den svåraste kategorin av vänner, för här kan det ibland finnas dom som man inte tycker så mycket om, men som man tvingar umgås med ändå.
Som tur är så har mina vänner bra smak, så detta händer väldigt sällan att man träffar någon man inte gillar. Tvärtom har jag fått många av mina bästa vänner på detta sätt! Det är även i denna kategori som pojkvänner/flickvänner till vänner kommer in och även där har jag tur...mina vänner har mycket bra smak!

Sen har du kategorin jobbarkompisar. Detta är en nästan lika svår kategori som "vänner du fått på köpet" för dessa kan man inte heller välja, men i mitt fall kan jag välja hur mycket jag vill umgås med dom som jag inte vill umgås med. Men dom som man räknar som vänner på jobbet, det är dom som gör så att dagen känns kortare och som gör att du glömmer allt skit som händer. Det är dom som hindrar dig från att springa med huvudet före in i den stora hårda betongväggen.

Sen finns det dom gamla vännerna. Vänner du har haft i massor av år och som känner till allt om dig. Det är dom få som alltid kommer att finnas där. Det spelar ingen roll om man inte träffas på flera månader, eller hörs på flera veckor, man finns där när det gäller och det kommer aldrig att ändras.


Sist men inte minst så finns pojkvännen. Han som måste stå ut med det största hindret i livet: vardagen! Det är lätt att vara glad och sprallig när man träffas sina vänner en gång i veckan, men lever man ihop i många år så går det inte hålla skenet uppe. Man lever verkligen ihop i vått och torrt och stöttar varandra genom allt. Sicknes and in health!


Kontentan med detta inlägg är enkelt: Ni, mina vänner, är hjältarna i filmen om mitt liv!
Jag älskar er och det är ni som gör att livet är så bra som det är.

Tack!


Kommentarer
Postat av: Patrik

Du är så söt. =)

2009-06-16 @ 23:23:27
Postat av: Irri

Inte så lite söööt heller! Love you darling!

2009-06-17 @ 07:24:35
Postat av: Malinin

Du e våran idol Maggan!!!

Ses imorrn.

Kramisar

2009-06-18 @ 13:35:45
URL: http://mucchie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0