Mitt liv som film

Jag satt igår och filosoferade för mig själv...om jag skulle göra en film om mitt liv och mina vänner, hur skulle den se ut?

Som dom som känner mig väl vet, så är jag mycket filmintresserad och här kommer nu några idéer...


Filmen (som i mitt huvud är en svindyr Hollywoodproduction) kommer att utspela sig ca 15 år fram i tiden.

Filmen kommer vara som en reunion där Maggan beslutat sig att bjuda hem alla tjejer för en "old time" tjejmiddag.

Många har splittrats och flyttat till olika delar av världen och nu samlas dom för en långhelg, med skvaller, skratt, tårar och där alla berättar hur det gått i sina liv.

(Ja, fy faaan va puttinuttigt det blev...får nog slänga in en massmördare i slutet så att vi får lite action på filmen....får tänkte lite mer på detta)


Ok, men om du inte vill veta hur ditt liv ser ut om 15 år, så sluta läs nu! (Ja, detta inlägg är verkligen bara för mina nära och kära...ni som av någon anledning läser detta men inte känner oss, kommer inte fatta det roliga i detta....)

Och om någon känner: "Meh...SÅÅ vill ju inte jag att mitt liv ska vara! "

så se det som en boost att leva liver så att det inte blir så! Ingen får ta illa upp, det är en order!


"One day in your life"


Maggan och Patrik lyckades som genom ett under uppfinna det ultimata nördspelet. Detta lanserades worldwide och blev större än Monopol.

Efter ett par år av "resa-runt-i-världen-ta-dagen-som-den-kommer-vara-skit-rika", så beslutar sig det äkta paret att köpa en stor herrgård i norra Uppland och där lever dom nu.
Jenna är i övre tonåren och är inne på sista året i ett gymnasium för barn med hög intelligens.

Hennes föräldrar har låtit inreda den östra flygeln och där huserar hon med sina datorer och nördiga vänner...när hon inte jobbar extra som skådis. (hon extraknäcker på Stockholms Stadsteater)


Michaela och Elli lever i ett hus i Märsta. Michela jobbar fortfarande kvar på Centralskolan och trivs med det. När hon inte jobbar så kämpar hon med att försöka ta sitt körkort.

Elli jobbar som sångpedagog i musikklasserna på Märstagymnasiet.

Oliver växte upp och blev en välkänd serietecknare, han jobbar nu för Disney och bor i Florida.
Jonathan bor fortfarande hemma och går i en hockeyklass på gymnasiet. Han är en lovande målvaktstalang och har flera lags ögon på sig.


Irri och Emil bestämde sig faktiskt till slut för att dom skulle leva livet ihop. Dom kom fram till att det inte var dom det var fel på utan Märsta/Vallentuna/Sverige, så dom sålde allt och flyttade till en liten ö i Västindien där dom äger en liten bed and breakfast med tillhörande pub. Stället gick till en början segt, men efter att en orkan förstörde det mesta på öar runt omkring så blev "Star B and B" det hetaste stället för backpackers från hela världen.

Tre barn blev det, två flickor, Jelena och Emma och så minstingen Billy.



Malin och Petta kämpade många år vidare med sitt jobb, men beslöt sig för att starta en egen firma. Efter många om och men så kom dom fram till att Italien var rätt ställe för att ha en stötdämpar-fabrik, och dom tjänade mycket pengar på detta.

Medans Petta jobbade så levde Malla lyxlivet, med dyra kläder, lyxiga skor, nya tuttar och en massa hundar.

När hon fick en massa tid över så passade hon på att utbilda sig till inredningsdesigner och blev med tiden en av Europas mest eftertraktade inredare.



Sandra och Nicke fortsatte att leva sitt liv i Odensala, i samma hus. Dock så byggde dom om huset 12 gånger/köpte nya möbler/rev ut köket/bytte badkar/bytte golv/målade taket/målade om taket/tapetserade ett rum/tapetserade om samma rum/köpte katt/köpte hund/möblerade om/köpte en självgående mopp/en självdammande trasa/en dansande kaktus....

Max tröttnade på mammas renoverande, redan som 14 åring och inredde garaget till ett rum där han bor. Max följde inte alls i sina föräldrars fotspår utan blev med tiden en framgångsrik balettdansör och går nu i en förnäm dansskola.

Lilla Jannika däremot, blev första tjejen att gå under 6 sekunder 402 meter, och detta redan som 11 åring.



Sandra fick reda på, efter många års studier, att problemen med hennes näsa grundade sig i utsläppen från flygplanen. Med denna nyvunna information tog hon och Ronny beslutet att lämna Stockholm för gott och bli bönder.

En stor lantgård i södra Jämtland, 240 mjölkkor, fyra söner och tre trimmade traktorer.

Sandras blogg "Men koskit upp till knäna" vann pris av tidningen "Amelia" som årets bästa blogg 2032.



Tessan insåg med tiden att killar kanske inte var grejen för henne och efter en blöt natt på Stureplan så vaknade hon upp hemma hos Carolina Gynning. Tessan och Carolina blev det hetaste paret i Sverige och gick på premiärer hit och glammiga fester dit.

Med Carolinas pengar hade Tessan råd att plugga vidare och blev med åren än välbetald fotograf. Tjejerna adopterade två söner från Korea.



Cissi beslutade sig att flytta med Malla till Italien, där hon träffade Enrico och Marcell och Paulo och Fredrico och Hugo och till sist Gud! Efter det beslutade hon sig för en karriär som nunna och flytta in i ett trevligt kloster för att driva en kennel i Guds namn.


Madde beslutade sig till sist för att flytta till Norge och fick där en karriär inom politiken.

I valen 2020 blev hon invald som skolminister i Stortinget.




Rolllista:

(Ok, detta är inte exakt så som ni ser ut, men det är lite som jag tänkte era "karaktärer", så häng inte upp er på utseendet så mycket....)

In order of appearance :


Maggan- Kate Winslet (Alltså...det ÄR min film, jag tänkter vara snygg!)

Patrik- James Denton

Michaela- Queen Latifa

Elli- Gry Forsell ;)

Irri- Pink

Emil- Matt Damond

Malla- Stacy Ferguson

Petta- Vince Vaughn

Sandra- Melissa McCarthy

Nicke- Scott Patterson

Sandra W- Courtney Thorne-Smith

Tessan- Kim Catrall

Cissi- Jessica Capshaw

Madde- Catharina Elmsäter- Svärd (eller annan random politiker....)

och eventuellt Leatherfae för att liva upp lite...



Ja, vad tror ni? Får jag en Oscar för bästa manus?

Puss på er mina vänner, det är ni som gör livet härligt!


Kommentarer
Postat av: Patrik

Goset, du ÄR skitsnygg!

Jag förstår mig dock inte på det här tjatet med James Denton! =)

2009-06-04 @ 10:49:22
Postat av: Pink (Irri)

Ha ha du är ju för underbar bästa Maggot... Jag vill absolut att mitt liv ska se ut sådär... Men... såklart att det skall finnas men ;) Namnen på barnen?? Ha ha

2009-06-04 @ 11:12:00
Postat av: Maggan

Patrik: Alltså....ni ÄR ASlika, det går inte att komma ifrån. Fast du är snyggare tycker jag! =)



Irri: hahaha, ja...ASbra namn! Jelena fick jag fram i en namngenerator där man skulle fylla i mammans och pappans namn...och Emma och Billy tyckte jag var bra,internationella surfarnamn! =)

Men ok...döp dom till vad ni vill, bara jag får komma på dopet!

2009-06-04 @ 12:23:25
URL: http://askatt.blogg.se/
Postat av: Sandra

Kan bara säga en sak: JAG ÄLSKAR DIG! =)

2009-06-04 @ 13:58:17
Postat av: Thessan

Fy fan va bra=)... Riktigt bra manus. Har du hört mig säga att jag tror Max blir violinist lr balettdansör=)? Kram

2009-06-04 @ 17:06:32
URL: http://theresiajohnsson.blogg.se/
Postat av: courtney thorne-smith

HAHAHAHA, så jävla skön =) hahaha... och för att inte prata om roll listan? kunde den bli bättre eller? svar nej!

Kanske en framtid inom rollsättning Maggan?? och varför inte manusförfattare?

Keep going...

2009-06-04 @ 19:30:40
URL: http://readmeto.blogg.se/
Postat av: Cicci

Hur bra som helst! =)

2009-06-04 @ 20:00:22
Postat av: Malin

Ha ha ha... Men tänk om det inte blir så...!!!!

vad besviken jag kommer att bli :)

Kraaaaamisar

2009-06-04 @ 20:50:45
URL: http://mucchie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0