Ge blod! Ge liv!

Idag ska jag göra någonting som är ganska tvärtemot min karaktär: Jag ska gå fem kilometer utan mål!
Enda anledningen att jag gör detta är för att jobbet betalar...för jag fattar inte att man kan betala för att bara gå/springa.
Kl 1730 är vi 10 000 vilsna själar som kommer tumla runt på Djurgården och njuta av det uuunderbara vädret.
Sen får vi en välförtjänt picnickorg och kan sätta oss i den blöta gräset och mysa!

Men jag stödjer faktiskt anledningen till loppet. Det är blodcentralerna runt om i landen som arrangerar "Blodomloppet" för att göra folk uppmärksamma på att alla bör ge blod.
Och detta är någonting som även jag vill pusha på lite till mina vänner som läser detta.
Jag tycker att alla ska ge blod! Det gör inte ont! Det går fort! Man får till och med en present!

Du får inte ge blod om du:

- Har haft sex mot pengar/droger eller annan ersättning 
(så Anna-Nicole och alla andra som knullat sig till en vigselring...ni får inte ge blod)
- Är man och har haft sex med en annan man  (men man är inte bög för att man suger av en polare!)
- Haft malaria eller en annan tropisk sjukdom ( typ om du varit bakfull på Grand Canaria eller nåt...)
- Är eller har varit smittad av HIV (Usch, jag har haft HIV en gång, det vill jag inte vara med om igen...)
- Har vuxit upp eller levt i mer än tre år i ett land som har Chagas sjukdom (typ Norge antar jag...)
- Injiecerat narkotika eller hormoner (så det är ingen idé att ragga blodgivare på Bogdans Gym!)
- Väger under 50 kg (jag ligger preciiiis på gränsen där!)

Men om du, liksom jag, är perfekt och oförstörd, så ser jag ingen anledning till att inte ge blod. Det behövs massor och vi bildar ändå nytt hela tiden!
Gå in här om ni undrar om någonting: www.geblod.se. Där kan ni även sr när blodbussarna kommer till typ Märsta.

Nu börjar det bli dags att värma upp känner jag....hörs =)

Kommentarer
Postat av: Irri

Bra där Maggot!!!!

Jag är ju blodgivare men dessvärre inte så aktiv :( men nu ska jag skärpa mig!

Tack....

2009-06-10 @ 17:00:14
Postat av: Thessan

Jag har järnbrist och B-12 brist så jag äter mediciner för det... så jag vet inte om dom vill ha mitt blod... klassas väl samma som någon annan dödlig sjukdom... hiv, malaria, narkoman lr bara sexmissbrukare=). Kram

2009-06-10 @ 22:12:34
URL: http://theresiajohnsson.blogg.se/
Postat av: Malin

Men tjöööööööta mera!!!!!

Jag ska faktiskt ge blod för första gången på måndag... eller jag ska väll testas å hoppas på att jag är frisk för det första.... Vem vet? det kanske är jag som behöver blod i framtiden???

kram

2009-06-11 @ 10:21:58
URL: http://mucchie.blogg.se/
Postat av: Mamma Sandra

...eller om man som jag blev rekommenderad av blodbusssköterskan att låta bli eftersom hon inte kunde hitta några lättstuckna vener =) man kunde tydligen träna upp det men jag har nog med att träna upp mig själv (eller ner i vikt)...kramkram

2009-06-11 @ 22:34:21
Postat av: Sandra

HAHAHA

2009-06-11 @ 22:39:05
URL: http://readmeto.blogg.se/
Postat av: Malin

Ok det är jättebra att du ger blod! verkligen!!

Men kan du ge oss lite mer blogginlägg oxå? =)

Kramisar

2009-06-13 @ 17:24:49
URL: http://mucchie.se
Postat av: Malin

Jag var å testade blodet idag i blodbussen. Så om jag inte har nån alvarligare sjukdom får jag ge blod nästa gång dom kommer hit. Bra va! Vet att du e stolt över mig nu! =)

Kram kram

2009-06-15 @ 15:04:55
URL: http://mucchie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0