Den gråtande clownen

För ett tag sen var det en av mina jobbarkompisar som frågade:" Är det inte jobbigt att alltid vara så rolig?"
Jag tyckte frågan var idiotisk och sen har den hängt med mig ett tag efter det.
Är det jobbigt att vara rolig?
Svaret för mig är ganska enkelt eftersom det är inte så att jag sitter och anstränger mig för att vara rolig. Sitter och laddar för att komma på punchlines eller läser på om Bellman och tysken för att kunna framföra en historia då och då.
Så: Nej, jag tycker inte att det är jobbigt.

Det som däremot ÄR jobbigt, det är att bara för att man är på ett speciellt sätt så förväntas man alltid vara så. Och är man inte det så är det någonting FEL!
"Men Maggan, va tyyyyst du är! Är du sjuk/trött/arg/ledsen?"
"Nej, bara lite tyst...."
Sen får man höra av någon annan att man var tjurig den dagen.
Jo, för alla andra är ju som levande jävla solstrålar, eller?

Men jag är inte bitter!
Det är fan bättre att folk blir undrande när man är tyst än att folk säger "Men gud så glad hon var idag! Det var ovanligt!"

För att avsluta detta inlägg så bjuder jag på denna:
Två ballonger var ute och flög.
Plöttsligt sa den ena: "Akta dig för kaktusen!"
"Vilken kaktussssssssssssssssssssssssssssssssssss........."

Nu ska jag bara sätta mig och vänta på att Parlamentet ringer och bokar in mig....

Kommentarer
Postat av: Patrik

Men alltså... du är ju skittråkig, eller har jag missat något?



=)

2009-06-09 @ 09:57:17
Postat av: Malin

mmmm ja vet hur det känns. För jag e ju alltid oxå väldigt rolig å charmerande å uppåt.... eller... jo så e det...eller hmmmmm nä nu måste jag grina lite.

Kram på dig...er

2009-06-09 @ 22:11:37
URL: http://mucchie.blogg.se/
Postat av: Irri

Ja, det är ju solklart att det måste vara nåt som har hänt om du inte är rolig 24/h om dygnet?! hi hi

2009-06-10 @ 11:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0