Tips och varning

Jag vet att jag lovade att berätta om filmen och fotbollen...och båda kan sammanfattas med ett ord: mörker!
Fotbollen var grymt tråkig! Djurgården spelade som ett Korpenlag och Åtvidaberg fick till tre mål! Tyvärr, för Åtvidaberg, så var två av målen självmål och Djurgården vann.

Filmen, Clash of the Titans, skulle jag inte ens rekommendera till min värsta ovän! FY FAAAN vilket skit!
Jag kan ärligt inte säga en enda sak som var bra med det...JO! Sam Worthington är het!
Om han bara hållit käft i hela filmen och gått runt, så hade filmen nått upp till en 1:a i betyg.
Nu får den knappt det...eller en myyyyyycket svag jävla 1:a i så fall.
Kontentan är alltså: se den inte! Inte ens om den går på tv en söndagskväll och det enda som du har att välja mellan är den, Bingolotto och Håkans bar!

Men nu till ett tips!
JA, jag VET att vi alla går i bantningstider och bikinisäsongen snart är över oss, men fy faaan va detta är värt kalorierna!
Jag älskar chips! Det är en av mina största laster och jag försöker att undvika det. Men ibland går det inte!
Igår läste jag runt bland dom bloggar jag följer och fann då detta tips. Jag vet MYCKET tveksam, men beslutade mig ändå för att prova....och: SUCCÉ!
GRYMT gott! Så nu har jag ytterligare en last att lägga till listan! =)

Chips i mikron (jag har gjort om receptet lite)

Ta en potatis och skala den. Skala sedan hela potatisen, alltså skala tunna skivor. (man kan köra med osthyvel också om det känns bättre)
Torka av potatisskivorna med papper. Ta en liten skål och blanda olja och dom kryddor du vill ha på chipsen. (salt, dill, grillkrydda osv.) Det räcker med max 1 msk olja till fem potatisar.
Pensla alla potatisskivorna med kryddoljan och placera dom sen på ett bakplåtspapper på en tallrik.
Ställ in tallriken i mikron och kör chipsen på full effekt ca 5 minuter.
(Mina var klara efter 4, men kolla då och då)
Ta ur chipsen och lägg dom på ett hushållspapper så att överflödig olja rinner bort.
(Rinner och rinner...så mycket olja är det ju inte, men ni fattar)

Medans dom svalnar så passa på att blanda till valfri dipp, slå dig ner framför din favvo serie på tv och NJUUUUT!
En potatis blir typ 15 små chips, så man bör göra flera när man ändå håller på.
(Jag tänkte prova med bakpotatis för att få stora chips...återkommer om hur det funkar!)

That´s It folks! =)


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag läste också det där om chips i mikron. Lär provas snart!



också chipstokig

2010-04-22 @ 11:15:16
URL: http://www.vildvittra.se
Postat av: gabbi

Och jag som inte ens har micro...

2010-04-23 @ 08:04:35
URL: http://frejasmamma.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0