Rund är också en form

Igår slösade jag 100:- två tidningar. Det är SJUKT mycket pengar för två tidningar...speciellt då dom har mage att slänga in reklam på var tredje sida!
Hur som helst (och apropå mage!) så var det två Bröllops-tidningar!
Fyllda med helt underbara klänningar, skor, blommor, smycken och bra idéer för den perfekta dagen som alla vi kvinnor drömt om sen vi klädde vår första Barbie i ett vitt påslakan och knöt en bit garn kring hennes trådsmala midja!

I den ena av tidningarna fanns en lång artikel, men massa bilder, som hette:

Hitta rätt brudklänning för din kroppsform!

Ok...ALLA modeller var 185 och vägde max 50 kg, men dom fick ändå fram sitt budskap med att om man har stor röv så kan man dölja den med stor kjol osv.
Man kan alltså vara A-formad...vilket jag antar innebär att man har liten överkropp och fet röv/lår osv.
Sen kan man vara päronformad...vilket jag då antar innebär att man har lite större överkropp och fet röv/lår!
Sen kunde man ha en pojkkropp, eller liknande...men ingenstans...INGENSTANS nämndes det att man kunde ha min kroppsform: Barbamamma!
Jag har inte ASstor röv, den har jag inga problem med...men det är ju själva mittpartiet!
Jenna brukar klappa mig på magen och säga: "Mamma...du har en sån STOR mage!" Och så ler hon med hela kroppen, för för henne är detta ingen förolämpning eller inget skämt...hon älskar den för hon vet att hon har legat där.
Ja...och jag älskar också att hon låg där...för TRE ÅR SEN!
Ibland undrar jag om dom verkligen fick ut hela moderkakan...det kanske ligger ett par kilo kvar och skräpar!
Ska nog kolla upp det...verkar lättare än att banta! ;)


Kommentarer
Postat av: Patrik

Ja, våran dotter är så söt med sina fina uttryck. Min rumpa fick en finfin kommentar. =)

2010-04-07 @ 15:11:08
Postat av: gabbi

jaha du? Dags att gifta sig tro? ;0)

Tror du inte det kan funka med ett sånt där "dra-på lakan" som bröloppsklänning? Och så lite garn i midjan? Det blir ju fint med lite insytt nertill tänkte jag...

2010-04-08 @ 08:59:54
Postat av: Patrik

Det har varit dags att gifta sig i ca 4 år nu. =)

2010-04-08 @ 13:33:40
Postat av: Malin

Ha ha ha ha.... Reklamera tidningarna!!!

Du är välkommen att gå promenader med oss på kvällarna..... Jag inbillar mig att det hjälper lite....???? Å så kan vi fika efter så vi inte går ner för mycket =)

2010-04-08 @ 15:01:17
URL: http://mucchie.blogg.se/
Postat av: Maggan

Fika låter bra! =)

Jag tränar ju för f**n redan 4 ggr i veckan...tycker det borde räcka! Men det är nog för lite fikande...MÅSTE vara det...i kombination med moderkakan!

2010-04-09 @ 07:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0