GRYMT irriterande

Måndag kväll ca 17:00 (m= jag, f-k= fi**-kärring)

f-k: Lestulang Lycky House
m: Ja, hej! Jag skulle vilja beställa!
*tystnad*
m: Hallå?
f-k: Jaa..beställa! *irriterad*
m: Jaha, ja... *generad*
Jag skulle vilja ha en tio bitars sushi och...*avbryts*
f-k: VAdå?
m: En tiobitars sushi!
f-k: Va ä dä? Vi har det inte på meny! *nästan skriker i telefonen*
m: Har ni inte sushi? *förvirrad*
f-k: Hur många bital?
m: Ja, tio tack. * mer förvirrad*
Men jag vill inte ha lax.
f-k: Ingen lax....
m: Nej, jag byter gärna dom mot räkor och avocado istället.
*tystnad*
*mer tystnad*
m: Om det funkar.....?*sjukt förvirrad*
f-k: Jag ska kolla...*hör hur hon bläddar i nåt*
f-k:Jaha...då blil det 140 klonol!
m: 140:-!?! Varför då? (En tiobitars kostar normalt 95:-)
f-k: Det är dylt med läkol!!*hon är nu mycket irriterad*
m: Ok, men då skiter jag väl i räkorna och kör bara på avocado då! *jag är också MYCKET irriterad*
*tystnad*
*mer tystnad*
m: För det måste ju vara billigare än lax?
f-k: Nää, allt är dylale! Lax äl billigast!
m: Så du menar att avocado är så mycket dyrare är lax att jag måste lägga till 40:- för TVÅ bitar?
f-k: Ja, så äl det!
m: Men du...då vill jag inte ha er sushi! Hej då!
*samtalet avslutas*

Jag har varit irriterad på denna jävla resturang föut, men nu LOVAR jag att jag ALDRIG kommer äta där mer!
FY FAAAN vilka idioter! Trångsynta och helt utan service-känsla!
Jag är fan inte snål, men det där är ju löjligt...
Tjejer, jag hänger på om ni ska dit, men då käkar jag innan! Jag tänker inte gynna dom en sekund!

(Blev istället sushi från kina:n vid stationen...ta tre rätter betala för två!! SJUKT billigt och mycket gott! )

Kommentarer
Postat av: Patrik

Du har ett så underbart sätt att skriva på, ser direkt att det är du. Rakt på, aggressivt och charmigt. Du är så söt älskling! =)

2010-04-06 @ 14:15:47
Postat av: Thessan

Vilken jävla kärring! Skicka skiten på charmkurs! Eller va fan, vi åker dit och trycker ner laxen i halsen på henne=). Tur att du inte beställde något. Men du var lite för trevlig när du avslutade samtalet, hej då hade definitivt inte behövts. Ska vi tjejer käka kinamat kan vi verkligen äta vid stationen=). Kram

2010-04-07 @ 00:00:39
URL: http://theresiajohnsson.blogg.se/
Postat av: Sandra W

Haha, jag ratade den restaurangen för läänge sen... =) Nya sushin i sigtuna är god och hyfsat billig... 75 kr för 8 bitar.

Kram Sandra

2010-04-07 @ 20:12:26
URL: http://readmeto.blogg.se/
Postat av: gabbi

Älskling!!! Du skriver ju så jag garvar så hela kontoret undrar varför jag inte jobbar istället... Ja du vet, man försöker se ut som att man jobbar och så avslöjar man sig själv genom att garva. Det gör man inte åt planering annars liksom...

Det där med sushi, va fan är det för lurendrejerier? Ris och lite grejjer, varför är det så dyrt?! Åtti-nitti spänn för en dagens. Det är verkligen hutlöst och löjligt! Lika dant överallt, det måste vara nån kines-lag, dom har kartellat och gått ihop och lovat dyrt och heligt i sina trånga små skor och pinnar i håret att alltid ta tjugo spänn för en extrabit. Och vill man ha miso? Jahadu, det blir extra extra. Sen gör dom bitarna så små och odugliga så man MÅSTE beställa mer för att överhuvudtaget känna smaken innan man är klar! Dessutom har dom tillsammans bestämt att man ändå på något sätt ska känna sig som ett vulgärt miffo och matmonster när man beställer extra... Dom tittar lite så där på en, du vet. Själva är dom ju så små och försvinnande tunna att dom förmodligen klarar sig på en bit läka utan lis...

Fan att det ska vara så jävla gott bara! Annars hade jag bojkottat hela skiten!

2010-04-08 @ 08:53:35
Postat av: Irri

Darling, håller med Gabbi... Shit vad jag skrattar... Så kollegorna som sitter närmast mig undrar vad det är som är så jävla roligt (skratt smittar av sig)och nu sitter dom också och skrattar, men dom vet inte åt vad ;) haha



Min enda kommentar var att jag är berikad med roliga vänner!



Och till problemet, nej detta är ej ok, kan det inte vara så att det är språksvårigheter. Och nej det är inte heller ok, men då kanske chefen borde få reda på detta så att denna person ej svarar i tel? Och priserna? Dom brukar inte vara omöjliga så det beror nog på språksvårigheterna. Men det där är ju det enda Kina stället jag äter på ju... Jag vet jag är kräsen... men va fan.... Tavallista också - typiskt på finska....



Men man skall stå på sig, tänkte bara om du vill ha en annan synvinkel?



Kram bästa du....

2010-04-09 @ 10:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0