Heja heja! Sjuuunde nyckeln!

Ok, nu måste jag skärpa mig! Om exakt en månad smäller det: Karlsson kampen går av stapeln.
Nej, det är inte lika stort som Finnkampen, men det är minst lika allvarligt....en kamp på liv och död till sista blodsdroppen! (Eller iallafall tills ölen är slut!)
Det är alltså Patriks släkt som träffas uppe hos Patriks föräldrar för att umgås under ett dygn.
Men nu vet vi ju alla att dalmasar och kullor inte är som andra människor.
För vi pratar inte om en middag med lite myyys, barnen skuttar runt och dom vuxna minglar stilla och pratar om vad som hänt under det gångna året. Nej...här ska det tävlas!
I sann Gunde Svan-anda så kan man ju inte sitta still och bara vara överens, nej man ska spöa skiten ur det andra laget och gärna få syrran/morsan/brorsan att gråta en skvätt...DÅ har man lyckats.
Dagen börjar med en go-kart tävling. "Go-kart!"tänkte jag första året "men det låter ju kul! Det måste jag prova!"
Aldrig mer!
Det var en kamp mot klockan där ingen tvekade en sekund att förstöra för alla andra för att få en bra placering.
Jag tyckte så synd om dom två ca 8-åringarna, vars föräldrar glatt prejade dom av vägen och med att skratt åkte före dom över mållinjen, så jag stannade till och lät dom vinna över mig iallafall.
Fast jag vet inte om det var någon triumf i det....jag är ju inte direkt någon Colin McRae!

Efter detta åkande, följt av ett par timmars " Med det är ju fusk! Du väger ju 10 kg mindre än mig!" och "Jag fick den sämsta karten! Alla andras var bättre....sååå oooorättvist!", så återvänder vi till svärföräldrarna.
Där grillas det hamburgare och alkoholen börjar flöda.
Och det är nu HÄR mitt uppdrag för året kommer in.
Det är nämligen så att efter förra årets träff, så vägrar svärfar att hålla i fler lekar. För det är inte så att någon mumlar lite irriterat över att domaren dömer fel...nej här skriks det av fulla lungor! Folk gormar och gnäller och bönar och skäller!
Så för att det överhuvudtaget skulle bli någonting i år, så tog jag på mig att hålla i: 5-kampen!

Nej, jag vet nog inte helt nykter när jag kom fram till detta, och jag känner nu att jag är ute lite på mycket svag is.
Jag har haft ett år på mig nästan och allt jag har kommit fram till är några usla lekar på ett papper.
"Men det är väl inte så svårt!" tänker ni "kör lite säckhoppning och springa med ägg på en sked!"
Och ja...det skulle jag kunna göra, men nu finns det vissa kriterier som måste kunna uppfyllas:
- Det ska inte gå att fuska (Ok, det går ALLTID att fuska, men inte på ett för uppenbart sätt!)
- Det ska inte gå att tveka på vem som var föst (alltså inge som helst "Först-över-mållinjen-grejer", för ser jag inte så är jag körd!)
- Det ska vara någonting som passar alla
- Det ska vara genomförbart på baksidan av huset

Så nu kräver jag er hjälp! Har ni någonsin kört en lek som var SÅÅÅ rolig och lite svår, så hojta till!
Min tanke är att lägga upp det lite som "Fångarna på fortet" (utan tigrar, dvärgar, konstiga gubbar i torn och...ett fort!) och ha tävlingar där lagen får välja ut en som ska tävla. Och där dom inte får ha samma person två gånger. Och sen avsluta med en gruppstafett eller nåt...
Så: Sätt igång och tänk nu allihopa! Jag har bara en månad på mig!


Kommentarer
Postat av: Patrik

Ähh, vi är helt normala. Bara ni andra som är lite konstiga. Klart man vill vinna till varje pris! =)

2009-06-25 @ 12:28:45
Postat av: Irri

Shit vad kul det låter!!! Jag passar nog in bland Dalmasarna ;)

Men lycka till Maggot.... Hur tänkte du nu... Ska se om jag kommer på nåt...

Kram

2009-06-26 @ 08:31:29
Postat av: Malin

Vi ber alla för dig Maggan...

Kram

2009-06-28 @ 21:11:55
URL: http://mucchie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0