Sex dagar and counting

Ok...hittills har det gått rätt bra att se kollegorna gå på semester.
Jag har glatt hojtat : "Passa på att vila nu!", "Det kommer säkert bli bättre väder nästa vecka!" och " Vi ses igen i september!"
Men nu känner jag att energin verkligen börjar ta slut. Jag jobbar på med så fort jag slappnar av så håller jag att somna i stolen.
Ja...jag måste erkänna att det känns rätt bra när folk kommer tillbaka från semestern och man kan fråga dom "Hur länge har du kvar till semestern?" och man ser hur deras blick blir lite svart med tanken på att dom har ett år kvar till nästa gång. Moahahahahaha!!

Om en vecka jobbar jag sista dagen, och sen ska jag för första gången sen jag gick i skolan, ha fyra veckor ledigt i rad!

Vi ska åka upptill Dalarna och lämna Jenna i ett par dagar, medans vi beger oss till Medeltidsveckan på Gotland...det vill säga OM färjorna går som dom ska!
Sen kommer vi hem en dag och sen bär det av till Ungern i en vecka. Sen har vi två veckors ledighet där vi egentligen inte har några planer alls.
Patrik ska gå och fylla 25 bara, så lite festplanering lär det väl bli, men annars så ska vi väl mest passa på att mysa!
Jag har planer på att rensa ut förrådet en dag!
Men det är allt....sen blir det kanske någon tur till Skansen, Junibacken, någon rolig lekpark med en picnickorg.
Medans jag skiver detta känner jag en liiiten panik över att vi inte har så mycket planer. Att det kanske var onödigt av mig att ta alla semesterveckor och att jag kanske bara borde ta tre!
Men jag VET att när vi är på vecka tre så kommer jag inte ha den mista tanke på löner, schemor och vakanser.

Nej, jag ser fram emot att ligga kvar i sängen på morgonen och låta Jenna komma in när hon vaknar.
Sen kan vi ligga alla tre och bara myysa och jag kan lukta på henne och pussa på henne och gooosa....detta i säkert två minuter tills hon vill gå ner och leka istället!
Men dom två minuterna är värda mer än många andra månader.


Vi ses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0