Intressesmurfen har sprängts av överbelastning!

Jag har inte så mycket inspiration att skriva någonting. Därför väljer jag att inte skriva någonting alls.
Men sen kom jag ju på att jag själv tycker att det är ganska kul att läsa om vad folk gör när dom inte gör någonting speciellt. Så här kommer en resumé av gårdagen:

Kl 05:05 spelar min mobil "Harry Potter" för mig och jag vaknar ganska pigg.
När jag ställer mig upp så känner jag att jag har ont i benen efter söndagens lilla springtur med Irri och Emil.
Jag beslutar mig för att ha på mig mina nyinköpta svarta jeansshorts och en lila tröja till detta.
Smyger ner och känner att allergin är under kontroll, därför lyxar jag till det med lite mascara. (Som jag annars inte kan ha när jag är allergisk)
Kollar fryser och inser att jag bara har en matlåda. Ser inte vad den innehåller, men tar med mig den ändå.
35 minuter senare är jag inne på jobbet. Håller tummarna för att det inte ska var några vakanser...tyvärr så har jag inte sån tur.
Tar en timma på mig att lösa skiten och sen tar jag en paus då jag håller på att svälta ihjäl! Gör mig havregrynsgröt och en klick äppelmos på detta. Faktiskt riktigt gott.
Runt 8 kommer min kollega Jens in och jag spenderar mer eller mindre resten av dagen med att mobba honom för att hans semester är över. Det kändes mycket bra.
När det är dags för lunch inser jag att min matlåda innehåller en tråkig skinkpasta....så jag går till pizzerian och köper en kebabsallad som jag inte har råd med egentligen. (Ska äta skinkpastan idag!)
Efter lunchen så kommer jag på att Patrik måste komma in till stan för att hämta våran bil, så jag ringer och väcker honom.
Patrik kommer in till stan kl 15 och då tar vi två bilar hem, för under tisdagen ska våran bil på service och jag behöver bil för att komma in till jobbet i tid. Så därför har jag lånat en jobbbil.
Vi pratar i mobilen hela vägen hem. Diskuterar vad vi ska äta, hur vi ska lägga upp veckan, pratar lite om Patriks kommande 25års-dag.
Väl hemma är klockan nästan 16 så vi går direkt till Jennas dagis för att hämta hem våran lilla korv.
Hon är på bushumör och vägrar sätta på sig byxor...så hon får gå hem i tröja och bölja...orkar tjafsa om det liksom.
På dagis berättar fröknarna att hon haft en bra dag och att hon sov jättelänge...vilket märks, då hon är på bra humör hela dagen.
Hemma sätter vi igång med middagen...köttbullar, potatis, brunsås och lingonsylt. Medans potatisen kokar så går jag runt och rekar lite i lägenheten. Inser att Sigtunahem har klippt ner våran häck som vi har på baksidan. Och vi som inte hade någon insyn alls! Irriterar mig över det ett tag, men kommer sen fram till att det inte är ett skit jag kan göra åt set så varför vara irriterad.
Efter vi avnjutit middagen så går vi ut och hoppas lite på den fina studsmattan som Jenna fått från mormor.
När det börjar regna lite så går vi in och kollar på en konstig dockusåpa om en tjej och hennes ex och hon date:ar massa killar och han tittar på och blir svartsjuk....mystiskt.
Sen passar jag på att somna lite i fåtöljen men väcks av Jenna i lagom tid för att hinna svida om och dra till Valsta för att träffa Irri och Åsa och röra lite på mig.
Det går väl sådär....inser att mina benhinnor inte riktigt är med mig, men jag tar mig runt ett varv på ren jävla vilja.
När vi ska lämna Valsta så ser vi en man ligga vid busshållsplatsen.
Han rör inte på sig och vi blir lite oroliga.
Jag går fram och tittar till honom och ser att han i alla fall rör på sig.
Vi velar lite med vad vi ska göra åt saken, men samtidigt kommer den en bil insladdandes och en tjej hoppas ut. Hon går så rakt emot herren i busskuren att vi tror att dom känner varandra. Vilket det visar att dom inte gör. Hon var bara en orolig medmänniska.
"Har ni ringt?" frågar hon och vi står som tre frågetecken. "Menar du till polisen?" säger jag lite blåögt.
Det har vi ju inte så hon ringer och sen ber hon oss stanna kvar då hon måste hem till man och barn.
Jag går fram och försöker prata lite med herren och det tar ett tag med sen öppnar han ögonen och jag får lite kontakt.
"Mår du bra? Har du ramlat? Har du gjort dig illa?" frågar jag på bästa väktarsättet.
"Jag skulle bara viiiila lite!" säger han och gosar ner sig i asfalten. När jag vänder för att gå så hör jag att han mumlar: "Men du....var kommer du ifrån då? Vad heter du?" Jag imponeras lite över att även fast han är så genomfull att han inte kan stå upp, så lyckas han fortfarande engagera sig i att ragga lite!
Efter många om och men så kommer polisen och vi lämnar scenen.
Jag åker hem och Jenna har lagt sig. Men när hon hör den där mamman så vaknar hon och jag får gå upp och klia ryggen lite...sen är hon nöjd och somnar om.
Jag och Patrik kollar på några avsnitt av Ugly Betty och äter majs och dricker te. Mysigt.
Sen somnar jag i fåtöljen och vid midnatt så väcker Patrik mig så jag kan borsta tänderna och gå och lägga mig.

Jaha...det var en helt vanlig dag i mitt  liv....när man ser det såhär svart på vitt så är det inte så mycket man gör egentligen...men huvudsaken man är lycklig! =)


Kommentarer
Postat av: Patrik

Du lyckas då alltid få mysko ragg efter dig. =)

2009-07-08 @ 10:01:00
Postat av: Sandra

Du har ju massor att skriva ju... =) bra med såna medmänniskor som orkar engagera sig...

2009-07-08 @ 23:25:33
URL: http://readmeto.blogg.se/
Postat av: Malin

=) Trevligt!



Karlar kan man lite på i vått å torrt=)

2009-07-09 @ 19:40:27
URL: http://mucchie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0